
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wymogów dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa typy filtrów – filtr ręczny lub filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Najskuteczniejszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest przestrzeganie zasad, opracowanych przez Google.