
Oferta PBN w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Was mamy.
Żeby klient wyszukał twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale też zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne fachowe i użyteczne dla użytkownika treści. Ale nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, gdyż są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci portali są zwykle używane jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, nazwa i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Druga skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO