
Na seo4.net/audyt-stron-internetowych/ sprawdzisz, jak zamówić audyt sklepu internetowego.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem różnych aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, a także analiza możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak szybkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły, kod strony, strukturę nagłówków i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Prócz samego wyliczenia nieprawidłowości oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się też instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada witrynę www pod kątem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, a także poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wskazała ona wszystkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Bezpłatny audyt SEO nie wykryje wszystkich nieprawidłowości na stronie
W internecie znajduje się dużo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których można prędko i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już odkryją jakieś nieprawidłowości na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Dużo pomyłek (m.in. w kodzie) dostrzec można tylko podczas analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Okres na dostarczenie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich kluczowych błędów obecnych w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na otwartym szablonie, to błędów do naprawienia może być wiele. Gdy witryna powoli się wczytuje, a na ważne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.
SEO audyt – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany rzetelnie
Rzetelnie wykonany audyt SEO może obnażyć mnóstwo błędów strony, najczęściej:
- brak bądź źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
- poprawność kodu strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- niska jakość zawartości strony,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
- brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne
.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]