
Jest wiele przeróżnych przyczyn, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za zakończone zlecenie. Problem z przeterminowanymi należnościami dotyczy nie tylko przedsiębiorców, którzy świadczą usługi dla biznesu, ale i firmy z profilem działalności kierowanym do odbiorców indywidualnych.
Cykliczne monitowanie dłużnika – o windykacji polubownej
Wierzyciel może dochodzić niespłaconych należności poprzez proces windykacji. Chociaż określenie to wielu osobom źle się kojarzy, po prawdzie oznacza to procedurę w trakcie której rozpoczyna się wobec dłużnika różne czynności zgodne z obowiązującymi normami prawnymi. Działania te dążą do wyegzekwowania spłaty zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, a więc cykliczne monitowanie dłużnika i ponawianie prośby o przelanie opłaty. O ile ta droga dochodzenia należności pozostanie bez odzewu, dalszą opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli przedsiębiorstwo obsługuje kilkudziesięciu czy kilkuset klientów i każdego miesiąca generuje podobną ilość faktur oraz paragonów, prawdopodobieństwo, że jakiś procent opłat nie będzie przelany w ustalonym terminie bez wątpienia się zwiększa. W organizacji całej procedury księgowania przelewów pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma też opcję prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – informacje o terminie wpłat z aplikacji
Robot Flobo nie tylko kontroluje, czy na rachunek rozliczeniowy wpłynęła płatność od kontrahenta, ale w razie stwierdzenia jej braku w określonym czasie, rozpoczyna ona proces przypominania o konieczności opłacenia faktury. Właściciel firmy wykorzystujący Flobo może dodać własne harmonogramy działań wszczynanych względem opieszałych kontrahentów, wyznaczając między innymi odstęp czasu pomiędzy wiadomościami upominającymi. Informacja o zbliżającym się terminie przelewu za fakturę delegowana jest z aplikacji również przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu oraz tych którzy nie dokonali przelewu w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeśli notyfikacje nie przyniosą skutków, kolejnymi etapami automatycznej windykacji prowadzonymi przez Flobo jest wystawienie noty księgowej o równowartości 40 euro oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Na końcu, jeśli wspomniane wyżej działania zadziałają, Flobo przekaże sprawę do e-sądu.
Użycie aplikacji do automatycznej księgowości i windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na śledzenie wpływających należności, a po kilku miesiącach przynosi również istotną poprawę terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]